Фейкове пророцтво про затоплення Києва від російської пропаганди
Збуджена підтопленнями в Україні, російська пропаганда просуває чергового “пророка”, який обіцяв Києву “врата Ада” та “адское пламя” (мовою оригіналу). Втім, навіть із вісником Апокаліпсиса в прибічників Москви цього разу вийшло незграбно. Хто став для них новою “Вангою” і чому налажали навіть у цьому – читайте далі
Звільнення Києво-Печерської Лаври від представників московського патріархату спричинило в російських пропагандистських ресурсах низку публікацій про “бісівський” характер подій. Одним із проросійських духовних авторитетів, якого згадали з цього приводу, став схиархімандрит УПЦ (МП) Зосіма (Іван Сокур), росіянин за місцем народження, засновник Свято-Успенської Ніколо-Василівської обителі в селі Нікольському Волноваського району Донецької області.
За життя Зосіма активно підтримував московську церкву і Росію взагалі, клеймив “раскольников” (УПЦ КП) і “хохлов-западенцев” і обіцяв, що “натовцы-сатанисты будут на Киев бросать эти бомбы, и на Москву пойдут” (мовою оригіналу). Не дивно, що такий персонаж припав до вподоби пропагандистам.
Зосіму любить згадати “командир батальону “Восток” Олександр Ходаковський. Саме з його подачі в березні висловлювання схиархімандрита про те, що “Лавра будет осквернена”, розійшлося російськими медіа.
Черговий сплеск уваги до так званих “пророцтв” почався в понеділок, 19 квітня. Проросійський пропагандист з Донбасу Роман Трошин написав, що Київ іде під воду. У дописі, який розійшовся російськими медіа, автор нібито цитує Зосіму: “в Киеве «видимым образом» начнут скакать и прыгать бесы, а сам город уйдет под воду в наказание за поругание святынь” (мовою оригіналу).
Не обійшов тему і Ходаковський, перепублікувавши допис такого собі Бориса Корчевникова: “Просто перечитайте сейчас этот предрождественский пост Андрея Афанасьева о пророчестве старцев, что город утонет после того, как в Лавре будут служить раскольники.” (мовою оригіналу, http://surl.li/glzuk). Приводом для підтоплення нібито стало те, що в пасхальну ніч богослужіння в Лаврі провела Православна Церква України.
“Пророцтва” Зосіми і дійсно дуже зручні для цитування. Більшість із них абстрактно апокаліптичні:
“Если бы вы видели конец своих детей, которых вы собираетесь зачинать, то никто не подумал бы об этом даже, чтобы этого заведомого мученика родить, на белый свет пустить. Да на что ж оно нужно?! Вот такие времена наступают. Блаженны те, которые не рождали, и те сосцы, которые не питали…”
“И скоро придёт время, преступников будет больше, чем нас, нормальных ещё более или менее людей”
“Времена тяжкие, не надейтесь на лучшее. Будущее поколение ещё хуже: стеклянные глаза все, оружие везде. Он может в любую минуту в тебя выстрелить ради забавы. Такое время сейчас лукавое идёт, мир в тяжком зле лежит. Уже борьба приближается антихристова и жуткое растление и падение нравов у общества нашего, что мы и видим” (мовою оригіналу).
Але навіть за таких зручних умов проросійська пропаганда не змогла створити пристойної лякалки. Річ у тому, що серед усіх апокаліптичних обіцянок Києву і розкольникам Зосіми не знайшлося жодного пророцтва про затоплення.
Віщування про те, що Київ піде під воду, просто вигадали. Це аж ніяк не може скомпрометувати інші “пророцтва” Зосіми, бо вони правдоподібні настільки ж, наскільки і нова вигадка. Але цей випадок яскраво свідчить, наскільки болісною для російської пропаганди є втрата Лаври як одного зі своїх форпостів в Україні.
ВИСНОВКИ:
- Російська пропаганда продовжує болісно реагувати на звільнення Києво-Печерської Лаври від представників московського патріархату. Підбадьорити своїх прибічників після цієї ідеологічної поразки намагаються, обіцяючи Києву різноманітні прокляття і лиха.
- З подачі донецьких сепаратистів одним з інструментів у цій боротьбі стали так звані “пророцтва” росіянина за походженням, схиархимандрита УПЦ (МП) Зосіми, який за життя активно пропагував боротьбу із “хохлами-западенцями” і єднання з Росією.
- Попри те, що Зосіма “пророкував” безліч абстрактних лих, навіть таким зручним інструментом пропагандисти не змогли скористатися адекватно. Щоб пов’язати весняний паводок у Києві із таким собі Апокаліпсисом, вони просто вигадали ще одне пророцтво – про те, що Київ піде під воду. Сам схимник такого пророцтва не робив.
Обговорення