Кожна друга жінка, яка в Україні працює за стереотипно чоловічим фахом, зіштовхується з гендерною дискримінацією 

Зображення завантажується
Колаж Юлії Савчук

В Україні більшість жінок, які працюють у сферах, що стереотипно вважають чоловічими, відчували прояви сексизму. На питання про це ствердно відповіли 57% респонденток анонімного опитування, проведеного в межах комунікаційної кампанії «Нежіноча робота».

Опитування охопило 250 респонденток віком від 15 років, з яких найбільшу групу (44%) становлять жінки віком 35–44 років. Учасниці представляють різні професійні напрямки, проте найбільше з них працюють у таких сферах:

  • правоохоронні органи;
  • промисловість і виробництво;
  • транспорт і логістика;
  • IT та технології;
  • наука.

Найбільш поширеними формами дискримінації опитані респондентки назвали:

  • стереотипне ставлення (43%) – сексизм, натяки, хтиві коментарі;
  • перешкоди в кар’єрному просуванні (27%) – ефект «скляної стелі»;
  • нижча зарплата (23%) за аналогічну роботу з чоловіками;
  • сексуальні домагання (18%) у різних формах;
  • відмова у працевлаштуванні через стать (11%);
  • відсутність гнучкого графіка або відпустки по догляду за дитиною (10%) — критичний виклик для матерів.

Наше дослідження показало: жінки, які, здавалося б, «успішно інтегрувались» у стереотипно «чоловічі» професії, продовжують зіштовхуватися з упередженнями — як на роботі від колег, так і від суспільства, коли йдеться про вибір професії жінкою. Їхня реальність — це образливі й часто принизливі коментарі, жарти, бар’єри, домагання. Багатьох жінок досі часто не сприймають на певних посадах чи професіях як рівних чоловікам. Водночас опитування продемонструвало витримку, досвід і мотивацію цих жінок, які доводять, що професіоналізм не має статі. «Н̶е̶жіноча робота» — кампанія не про героїзацію, а про визнання. Ми хочемо, щоб жінки бачили одна одну, не соромилися говорити вголос про досвід і більше не мирилися з тим, що «так було завжди»

Президентка ГО «Нові українські наративи» Любов Правдіна

Одна з респонденток ділиться:

У великому бізнесі в Маріуполі це було давно. Але я не забула, як мені відмовили, бо «дівчатам важче тримати удар». Тепер я працюю в аграрній сфері — і це зовсім інше відчуття. Але осад залишився.

Учасниця опитування від ГО «Нові українські наративи» 

Кампанія «Нежіноча робота» досліджує досвід жінок у професіях з гендерними бар’єрами. Її мета — зробити помітними жінок у сферах, де досі панують стереотипи, і привернути увагу до щоденних проявів дискримінації, з якими вони зіштовхуються. Кампанію реалізує громадська організація «Нові Українські Наративи» в межах інформаційної кампанії, що є частиною ініціативи «Рівність. Лідерство. Майбутнє».

Комунікаційна кампанія «Нежіноча робота» реалізується ГО «Нові українські наративи» в межах ініціативи «Рівність. Лідерство. Майбутнє».

Ініціатива «Рівність. Лідерство. Майбутнє» впроваджується громадською організацією «Дівчата» в межах проєктів ООН Жінки «Посилення жіночого лідерства для стійких і мирних суспільств», що фінансується урядом Данії, та «Трансформаційні підходи для досягнення гендерної рівності в Україні», що фінансується урядом Швеції та втілюється у співпраці з Офісом Віцепрем’єр-міністерки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції, а також у партнерстві з Міністерством соціальної політики України. Фінансову підтримку ініціативі також надає Жіночий фонд миру та гуманітарної допомоги ООН (WPHF).

Обговорення

Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі