Асфальт, водоводи та будинки: на що йдуть зараз найбільші гроші на Запоріжжі

Зображення завантажується
А цей текст буде виводитись маленькими буквами під зображенням

Попри війну і окупацію більшої частини області, у Запорізькій області продовжують освоювати чималі кошти. Переважно – на дороги, водопостачання і відновлення обстріляних будинків.

І так, здебільшого це те, що зараз треба. “Асфальт”, який вже став мемом розбрату, потрібен не тільки для мирного життя, але й для війни. По ньому в тактичному тилі швидко рухається техніка, та везуть поранених від “ноля” до обласного центру. Розвалені обстрілами будинки теж необхідно відбудовувати, щоб їх руйнація не пішла далі та вони лишались придатними до життя в цілому. 

І вже далі починаються нюанси щодо прозорості, швидкості та цін. 

Отже, спочатку найбільші закупівлі 

ТОП-5 тендерів:

  1. Роботи по об’єкту  «Реконструкція водоводу від ДВС-1 до с. Люцерна, Вільнянського району, Запорізької області» на 424 млн. грн. 
  2. Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг державного значення загального користування у Запорізькій на 294 млн. грн. 
  3. Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Запорізької області (у межах підконтрольних територій України) на 186 млн. грн (зменшено з 489 мільйонів, які були зазначені на початку 2023 року)
  4. Роботи по об’єкту: «Капітальний ремонт житлового будинку по вул.  Незалежної України, 80/вул. Якова Новицького, 3 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя» на 172 млн. грн. 
  5. Капітальний ремонт житлового будинку по вул. Незалежної України, 67 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя»  на 133 млн. грн. 

Ціни на матеріали в дорожніх роботах є в цілому ринковими для регіону – якщо порівнювати з базою ДержДорНДІ. Єдина претензія вже не до виконавців робіт, а до НДІ – що вони моніторять не повний перелік ресурсів, який зараз використовується. Так, десь 30-40 відсотків у загальній вартості ресурсів в дорожніх роботах становлять асфальтобетонні суміші, і зараз в роботах зазвичай використовують другу марку. Саме друга марка чомусь випадає за рамки цінового моніторингу, і це системний недолік, який було б добре виправити.      

Відбудова обстріляних будинків зайняла чимало часу на етапу тендерів. Спочатку, як ми вже розповідали, на них виявили завищення цін по окремих позиціях, і скасували перші конкурси по ним. Показово, що на тендери, оголошені вдруге, подалась і виграла та сама фірма, що подавалась вперше – “Будівельна компанія “Консул”. Це дніпровська фірма, місцеві будівельники до чималого тендеру так і не дійшли.  

ТОП-5 замовників в області виглядає так: 

СЛУЖБА ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ6 854 394 660,19
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО “МІСЦЕВІ ДОРОГИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ”658 781 538,96
Департамент житлово-комунального господарства та будівництва Запорізької обласної державної адміністрації607 959 648,98
ШИРОКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ЗАПОРІЗЬКОГО РАЙОНУ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ503 405 668,591
ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО “ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО”244 624 468,11

Обласна служба відновлення зараз оперує чималими грошами через те, що до її компетенції входять насамперед оборонні споруди і об’єкти критичної інфраструктури – те, що допоможе пережити нам зиму. Вони засекречені, в системі Прозорро промарковані як “Об’єкт №13”, “Об’єкт №14”, і так далі. 

І, те що більше відомо – вона оперує відбудовою обстріляних будинків в Запоріжжі, на загальну суму в 750 мільйонів за договорами. 

Обласний департамент ЖКГ “натендерив” 607 мільйонів майже повністю за рахунок трьох водоводів – разом з вже згаданим водоводом “ДВС-1 – Люцерна” є ще два водоводи поменше, від Вільнянська до Новомиколаївки на 113 мільйонів і від Люцерни до двох невеличких сіл на 70 мільйонів. Попри чималі суми, “живих грошей” по цих контрактах поки що пройшло небагато. За даними порталу публічних коштів, з тендеру у 424 мільйони за “нитку” між ДВС-1 і Люцерною підрядник “Авангард Буд Проект” отримав трішки більше 52 мільйонів гривень. Ще 12 мільйонів з 113 отримало “ПМК-21” за труби між Вільнянськом і Новомиколаївкою.  

Несподівано, за рахунок “військового ПДФО” в топ закупівельників вирвалась Широківська сільрада. Півмільярда гривень пішло саме на невеликі дороги між селами та в самих селах ОТГ, яка займає північно-західний куточок області, між Запоріжжям і Дніпром. При цьому, більше ніж в половині закупівель (загалом їх 34 за “дорожнім” кодом) кошториси на ресурси не оприлюднюються. 

І, на відміну від “старших братів” з обласного ЖКГ, Широківська громада набагато краще і швидше розплачується по цих тендерах. За даними того ж порталу, платежі за дороги складають вже більше 70% від суми тендерів 

Відтак, можна вважати, що у прифронтовому регіоні життя триває – наскільки це можливо, за умов обстрілів ракетами оперативного рівня. І ціни на це життя навіть не дуже часто завищуються, грошей зараз небагато, і влада намагається жити “по средствам”.  

Сергій Сидоров

Матеріал підготовлений в рамках проєкту: “Дорожня карта відновлення регіонів в Україні: пошук рішень на прикладі трьох областей”, що реалізується за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”.

Обговорення

Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі