Автозаправка біля запорізької гімназії:  чому влада дозволяє існувати небезпечним АЗС

Зображення завантажується

Декілька років тому, попри протести батьків та мешканців, навпроти гімназії №6 збудували АЗС. Через постійні обстріли та перехід Запоріжжя на змішану систему навчання доводиться згадати і про пожежну безпеку

Після виходу нашого матеріалу про небезпечні АЗС поряд з будинками і автостанціями до нас звернулися читачі. Їх бентежила ситуація з заправкою навпроти Гімназії №6 на краю Космічного мікрорайону, поряд з лісосмугою. І хоч збудована автозаправна станція ще в 2019-му, місцеві мешканці не можуть забути протистояння між людьми та владою в парі з бізнесом. 

Попри протести батьків, директора гімназії та жителів ближніх будинків, мережа АЗК «Дніпронефть» відкрили АЗС. Місцева влада “забула” про порушення безпечної відстані між школою, парковкою та лісом, адже почався COVID, а потім – вторгнення. 

З часом гнів запоріжців змінився на розчарування. Ніхто вже не сподівається, що нелегального забудовника можна покарати. Коли були можливі перевірки місцевими інспекціями – їх ніхто не проводив, а тепер під час війни процес перевірок дещо ускладнили. Але про все по черзі.

З чого все починалося

Комунарський район, вулиця Олімпійська – околиця Запоріжжя, далі неї посадка, балка та поля. Квартал тихий та мирний: житлові будинки, приватні сектори, гаражі і парковки. Близько 5 років тому бренд АЗС «Дніпронефть» вирішила збудувати навпроти гімназії АЗС. З маркетингової точки, місце прекрасне. Людям буде зручно заправлятися поблизу дому, виїжджаючи на роботу.

А от за вимогами протипожежної безпеки – заправну станцію ніяк не можна було тут споруджувати. Майбутня АЗС – навпроти гімназії, впритул до автопарковки та лісосмуги.

Територія автопарковки починається одразу за резервуаром з пальним. За парканом паркують автомобілі та розміщена будівля для працівників автостоянки. Між ними і заправкою менше ніж 10 метрів замість мінімально допустимих 40 метрів.

Окрім того, за вимогами протипожежної безпеки, АЗС має розміщуватися від дерев не менше ніж за 25 метрів. Натомість на території заправки “Дніпронефть” дерева ростуть просто над газовою колонкою. А від самої лісосмуги немає і 10 метрів. 

Відстань від АЗС до гімназії мала би бути не менше 100 метрів. Та і тут дотримання вимог немає. Заправку та школу розділяють близько 50-60 метрів. Це якщо говорити про саму будівлю. Але варто враховувати саму територію навчального закладу. Учні виходять гуляти на подвір’я, а батьки очікують своїх дітей поблизу головного входу.

Фото автора

Не дивлячись на порушення, процес будівництва пішов. Як тільки місцеві зрозуміли що саме починають будувати, почали протестувати. Виходили і сварилися з людьми на будмайданчику. На вимогу припинити будівництво, робітники відповідали, що проєкт у них є, і їм дозволили тут будуватись. 

Батьки учнів та директор гімназії писали листи до місцевої влади аби припинити спорудження АЗС, втім це не допомогло. У 2019-му році міська Інспекція з благоустрою навіть прийшла з перевіркою і констатувала, що є порушення, але далі справа не зрушила. Також у серпні 2021-го заправка потрапила до переліку, за яким податкова масово перевіряла АЗС по всій країні.

Фото автора

Ситуація на сьогодні

Нинішній директор Гімназії №6, Костянтин Липський працює на посаді 3 роки і будування заправки не застав. Але вже бувши на посаді, подавав запит до Департаменту архітектури та містобудування Запорізької міськради, щоб зрозуміти на яких правах заправка функціонує. Як каже посадовець, забудовник не подавав документи в департамент для забудови цієї території. Ні плану, ні кадастрового номера, ні дозволу на спорудження заправки немає. А щоб приїхала перевірка, треба писати в Київ.

За три роки моєї роботи, батьки більше цю тему не підіймають. Але коли Запоріжжя перейде на змішану систему навчання, думаю, скарги на АЗС поблизу гімназії знову почнуться.

Костянтин Липський, директор Гімназії №6

Ми перевірили по базам і реєстрах, і єдиний офіційний “слід” цієї заправки – це ліцензія податкової на обіг пального, виданий ТОВ “Грос Трейдінг”. Як і ТОВ “Дніпронефть”, “Грос трейдінг” зареєстрований у Новомосковську, і, скоріш за все, є пов’язаною фірмою – для уникнення відповідальності в історіях на кшталт нашої. 

Кадастрова мапа зараз закрита, пошук по реєстрам дозвільних документів у сфері будівництва нічого не дав, на сайті міськради про оренду землі за цією адресою нічого не вказується.

Фото з сайту: Всеосвіта

Гімназію кожного дня відвідують десятки працівників та дітей, працюють гуртки та секції, вчителі проводять онлайн-уроки. Заклад функціонує, тому навіть ще до початку змішаного навчання через постійні ракетні обстріли, ризики бути поблизу такої АЗС зросли у рази.

І тому зараз посадовцям з різних органів треба таки ж “збиратись до купки” і думати, що робити з заправкою. Щоб не довелось після прильоту грати в улюблену гру з перекладання відповідальності один на одного.

То чому ж існують небезпечні АЗС?

Процес перевірки та приведення до ладу незаконних об’єктів складний і може зупинитися відразу на декількох ланках. Спочатку заявникам треба добитися проведення перевірки. Це перший етап, на якому справа може “забуксувати”.

Під час проведення перевірки важливо уникнути корупційного впливу на тих, хто перевіряє. Якщо цього не зробити, результати, всупереч реальності, можуть бути на користь порушника. Відповідно, одразу після перевірки необхідно подавати запит на її акти як на публічну інформацію. 

Далі, якщо перевірка виявить порушення, необхідно домогтися виконання ухвалених рішень. Тут можливі варіанти. Місцева влада може почати судовий процес. Можливе звернення до податкової інспекції з вимогою скасувати порушнику ліцензію на торгівлю пальним. Крім того, як у випадку із АЗС при гімназії №6, влада може додатково подати заяву до поліції – якщо виявиться, що землю під заправку захопили незаконно. 

На кожному із цих етапів справа може “застрягти” або взагалі “загубитися”. Щоб довести її до кінця, необхідно докласти неабияких зусиль. 

Ну а під час дії воєнного стану перевірки взагалі можуть проводитися тільки за вказівкою від центральних органів контролю. Тож позбутися незаконної АЗС у себе під боком, якщо і можливо, то дуже складно – навіть якщо у справу не втручаються “конверти із заохоченнями” для відповідальних чиновників та правоохоронців.

Читайте також: Як “центр” допомагає Харкову та Запоріжжю у відбудові: на що і скільки дають

Обговорення

Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі