У Запоріжжі Департамент освіти відмовився відповісти, чому харчування у школах подорожчало майже втричі

Зображення завантажується

Повернення запорізьких дітей до шкіл співпало зі значним підвищенням вартості харчування. Ціна одного обіду у школі або дитсадку зросла майже втричі. “Запорізький центр розслідувань” подав запит до міського Департаменту освіти, аби дізнатися, чим обґрунтоване таке здорожчання. У відповідь у Департаменті запропонували роздрукувати для нас Бюджетний кодекс України – а от реальні причини зміни цін так і не надали.

Ціни на дитячі обіди підвищували протягом періоду, поки школи та дитсадки не працювали, від початку повномасштабної агресії РФ. За цей час за поданням керівника Депосвіти Юлії Погребняк було ухвалено декілька рішень міськвиконкому. У підсумку вартість одного прийому їжі з 2021 року зросла майже втричі – на 280%. 

Якщо у 2021 році один обід із гарячою стравою коштував для учнів 1-4 класів 34 грн 50 коп, то у 2024 – вже 131 грн 75 коп. Такий же прийом їжі для середньої школи подорожчав з 40 грн 50 коп до 139 грн 21 коп. Для старшокласників вартість змінилася з тих же 40 грн 50 коп вже до 146 грн 51 коп. 

Рішення позначиться на кишенях запорізьких батьків не найкращим чином.

Моя донька харчувалася в школі: сніданок і обід. Я платила на місяць приблизно 1000 грн. Зараз би це мені обійшлося в 3 058 грн

Катерина Звєрєва, голова ГО “ХОЧУ ВЧИТИСЬ!”

Подорожчало і харчування у дитсадках. Відповідний тендер на 75 млн грн уже було оприлюднено і завершено. При цьому рішення виконкому не містять обґрунтування необхідності здорожчання – економічних показників, порівнянь, посилань на нормативні акти. А в тендерній документації немає ціни окремих страв.

Тому за ініціативи Катерини Звєрєвої “ЗЦР” подав запит на копію пояснювальної записки до останнього рішення виконкому щодо цін на харчування, а також на документи з розрахунками вартості.

Відповідь надійшла за підписом заступника директора Департамента освіти Олексія Фурси. У ній вказано, що Департаменту “не вдалося встановити мету запитуваної інформації, способу її поширення та кола осіб, яким планується поширити цю інформацію”. Крім того, у відповіді йдеться: “Запитувачем не обґрунтовано, що запитувана інформація становить суспільний інтерес”.

На цій підставі Департамент так і не надав нам інформацію про обґрунтування нових цін. Натомість надіслав перші 10 сторінок державного бюджету України на 2024 рік. Решту 525 сторінок запропонували відксерити платно, по 3 грн за сторінку, надіславши рахунок на 1 590 грн.

Юридична радниця ГО “ЗЦР” Аліна Родіна підкреслює, що відповідь Департамента не відповідає вимогам законодавства.

Відповідно до частини 5 статті 6 Закону України “Про доступ до публічної інформації”, не може бути обмежено доступ до інформації про  бюджетні кошти. Крім того, законодавство не містить обов’язку доведення суспільної важливості запитуваної інформації, яка апріорі є публічною.

Крім того, надання Бюджетного кодексу у відповіді не є коректним. Ми запитували копію пояснювальної записки до проєкту рішення виконавчого комітету № 697 та документи, які містять розрахунки вартості харчування, обґрунтування необхідності підняття ціни тощо. Бюджетний кодекс не містить ані пояснювальної записки, ані обґрунтування, ані інших внутрішніх документів, а є просто загальним регулятором бюджетних правовідносин.

Аліна Родіна, юридична радниця ГО “ЗЦР”

Оскільки відповідь Департамента порушує законодавство, а обґрунтування вартості втричі дорожчих обідів все ж таки важливе для запоріжців, “ЗЦР” подає скаргу на Уповноваженого Верховної Ради з прав людини.

Обговорення

Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі