Розібрані рейки на Зеленому Яру: екс-керівників запорізького КП підозрюють в розтраті 640 тис грн

Зображення завантажується
Колаж Юлії Савчук, вихідне фото з сайту міськради

Керівництво “Запоріжелектротрансу” наказало своїм підлеглим демонтувати рейки за власний кошт КП, хоча мало б робити це за окремі гроші з договору субпідряду. Тепер слідчі підозрюють вже колишнього гендиректора КП Юрія Папача та його заступників, начальника служби шляху і головного інженера, в розтраті 640 тисяч гривень. 

Наприкінці минулого року їм офіційно оголосили про підозру та хотіли посадити під цілодобовий домашній арешт. За даними судового реєстру, слідство вважає, що Папач і його заступники наказали демонтувати підлеглим “електротрансівцям” трамвайні колії по вулицях Солідарності і Шевченка на Зеленому яру безоплатно, хоча повинні були отримати за це гроші. Це головна транспортна артерія, яка сполучає Заводський і Шевченківський райони міста. По цих вулицях запоріжці з Шевченківського їдуть працювати на Запоріжсталь, Дніпроспецсталь та інші заводи.  

Так періодично трапляється на великих роботах за бюджетний кошт. Тендер виграє приватна фірма, яка потім на окремі ділянки залучає комунальні підприємства. Або дорожників, або зеленгоспівців, або інші підприємства, які мають на балансі техніку, а у штаті – досвічених працівників. Якщо приватний підрядник укладає договір субпідряду з комунальниками і чесно розплачується з ними – то це прийнятно. Але іноді комунальники працюють без договору субпідряду, і це вже розкрадання бюджетних коштів. Адже їх КП не отримує за це свою частку з договору, який уклали після тендеру. 

Так от, повертаючись до сумнозвісних розібраних рейок на Зеленому Яру по вулицях Солідарності і Шевченка. В квітні 2021 року Управління капітального будівництва уклало договір на 118 мільйонів з ТОВ “БК “Будреконструкція” на комплексну реконструкції цих вулиць. В документах по договору було вказано, що до демонтажу трамвайної колії буде долучений “Запоріжелектротранс” як субпідрядник. Але виявилося, що комунальне підприємство демонтувало рейки без договорів, наче виконуючи свою звичайну працю, а гроші за цей демонтаж були перераховані “Будреконструкції”. 

Влітку 2023 року відбулась судова експертиза, яка нарахувала 639,4 тисячі гривень збитків. За рахунок зарплат залучених “електротрансівців”, витраченого пального та амортизації техніки КП. Ці збитки, досить мізерні у порівнянні з загальною сумою витраченого, і поставили як “склад злочину” директору КП, начальнику служби шляху і головному інженеру. Адже вони давали накази підлеглим працювати без договору субпідряду і оформлювали роботи, ніби все в порядку.  

Слідчі просили для усіх трьох посадовців цілодобового домашнього арешту, але суд відмовив, вважаючи, що особистого зобов’язання достатньо. 

До початку вторгнення РФ “Будреконструкція” отримала 42 мільйони за роботи, які залишились у стані початкових. Після вторгнення фінансування припинили через відсутність грошей в бюджеті, а потім на цій же підставі розірвали на початку 2023 року. 

Обговорення

Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі