Новий термінал, громадський транспорт та електронний квиток: Звіт мера Запоріжжя Володимира Буряка (Частина 1)

Зображення завантажується

Кожного року мер міста Запоріжжя Володимир Буряк звітує перед депутатами та громадою за свою роботу на посаді голови Запорізької міськради. Цей рік не був виключенням і 28 грудня на “бюджетній” сесії мер також виступив зі звітом. 

“Запорізький центр розслідувань” вирішив перевірити, чи правду сказав голова міста, чи десь все-таки вдався до маніпуляцій

Новий термінал та робота аеропорта

Перше це те, що дякуючи нашій сумісній такій роботі депутатського корпусу, виконавчого комітету та і, скажемо, бажанням запоріжців, ми з вами все таки побудували термінал у місті Запоріжжі.
Новий термінал, міжнародний, а разом з тим відремонтували взлітково-посадкову смугу, руліжну доріжку, паркувальні міста і сьогодні це дало змогу запустити нам його вже у жовтні місяці цього року. 
Побудували ми його за кошти громадян міста, жителів міста Запоріжжя, за кредитні кошти.
Я розумію. що сьогодні пандемія, сьогодні не так багато вильотів є, але я хотів би, щоб ви всі зрозуміли і розуміли надалі, на сьогоднішній день із тих авіаперевізників, які співпрацюють із містом Запоріжжя і з Запорізьким міжнародним аеропортом, ніхто не відмовився від тих договорних наших обов’язків, які були укладені.. 
Якщо казати про географію цих польотів, то це … і Прибалтика, і країни Європи. В деяких країнах є по три аеропорти, як взяти, наприклад, Польшу. Це і Гданськ, і Вроцлав, і Краков. Це і Німеччина – Дортмунд. Це і столиці країн європейських: Прага, Будапешт, Вена. І багато інших напрямків. Це Іспанія – Барселона. Мілан і Ріміні – це Італія. Греція – Іракліон … Це і Батумі, і Бургас … це і Мінськ. На сьогоднішній день дуже багато вильотів двох компаній “Туркіш аерлайнс” і “Пегасус” до Стамбул … Це і Тель-Авів, це і Дубай”.

Теза 1: “Новий термінал, міжнародний, а разом з тим відремонтували взлітково-посадкову смугу, руліжну доріжку, паркувальні міста і сьогодні це дало змогу запустити нам його вже у жовтні місяці цього року. Побудували ми його за кошти громадян міста, жителів міста Запоріжжя, за кредитні кошти”

Вердикт: ПРАВДА

Доказ: Так, дійсно новий термінал “Запорізького міжнародного аеропорту”, запрацював у жовті, а на його будівництво, а також на ремонт смуги та інше, були витрачені бюджетні кошти, тобто кошти платників податків, а також кредитні кошти, які ще декілька років доведеться віддавати. 

Нагадаємо, що “Запорізький центр розслідувань” вже писав про кредити міста. Так, на всі ці роботи було витрачено 1,085 мільярдів гривень з бюджету, а також ще 636,947 мільйонів гривень кредитних коштів. 

Теза 2: “на сьогоднішній день із тих авіаперевізників, які співпрацюють із містом Запоріжжя і з Запорізьким міжнародним аеропортом, ніхто не відмовився від тих договорних наших обов’язків, які були укладені”

Вердикт: ПРАВДА

Доказ: Так, дійсно авіакомпанії не відмовились, а тільки припинили на час пандемії деякі рейси. Наприклад, авікомпанія LOT припинила рейси до Варшави навесні, однак досі так і не повернулась, але планує це зробити у березні цього року. Також деякі рейси зараз ще не відкрились, але плануються на майбутнє, наприклад, рейси від компанії Wizzair.

Теза 3: “Якщо казати про географію цих польотів, то це … і Прибалтика, і країни Європи. В деяких країнах є по три аеропорти, як взяти, наприклад, Польшу. Це і Гданськ, і Вроцлав, і Краков. Це і Німеччина – Дортмунд. Це і столиці країн європейських: Прага, Будапешт, Вена. І багато інших напрямків. Це Іспанія – Барселона. Мілан і Ріміні – це італія. Греція – Іракліон … Це і Батумі, і Бургас … це і Мінськ. На сьогоднішній день дуже багато вильотів двох компаній “Туркіш аерлайнс” і “Пегасус” до Стамбул … Це і Тель-Авів, це і Дубай”

Вердикт: ПРАВДА

Доказ: До Прибалтика, а саме до Вільнюса, до Гданська, Вроцлава і Кракова, а також Катовіце, але тільки навесні, збирається літати компанія Wizzair. І до Німеччини, у Дортмунд, а також до Будапешта, Відня та Мілана рейси буде здійснювати саме ця компанія. 

До Барселони, Батумі, Іракліону, Праги запоріжців буде возити українська компанія SkuUp, але також вже з весни. 

До Мінська і зараз возить авікомпанія Мотор Січ, а до Бургасу можна буде полетіти вже навесні самольотом компанії МАУ.

До Дубай, Стамбулу та Тель-авіву вилетіти можна хоч зараз з компанією “Pegasus” і не тільки.

Громадський транспорт

“Ми в тій каденції започаткували программу “Запорізький трамвай”. На сьогоднішній день, це не тільки … випуск трамваїв виробництва “Запоріжелектротранс”, це і закупівля трамваїв в країнах ЄС, в основному це Німеччина – Берлін.
Плюс на базі “Запоріжелектротрансу” на цей час зібрано, починаючи з 17го року, 14 трамваїв нашого виробництва.
Ми зробили також з вами великий крок в розвитку тролейбусного напрямку. За останній час було закуплено тролейбуси з автономним ходом і це дозволило відкрити нам два нових маршрута. 
Ми на минулому пленарному засіданні прийняли рішення про місцеву гарантію для того, щоб ми могли у місті Запоріжжя вже наступного року отримати (це будуть запозичені гроші, але з не дуже великим відсотком, десь близько двух відсотків), електробуси і 20ть автобусів. 
Мені хотілося, щоб місто Запоріжжя в наступному році стало першим містом в Україні, у якому по маршрутам будуть ходити електробуси.” 
 

Теза 1: Ми в тій каденції започаткували программу “Запорізький трамвай”. На сьогоднішній день, це не тільки … випуск трамваїв виробництва “Запоріжелектротранс”, це і закупівля трамваїв в країнах ЄС, в основному це Німеччина – Берлін.

Вердикт: ПРАВДА

Доказ: Так, програму “Запорізький трамвай” було започатковано декілька років назад, а літом 2017 року перший зібраний трамвай “Запоріжелектротрансом” вийшов на маршрут.

Теза 2: Плюс на базі “Запоріжелектротрансу” на цей час зібрано, починаючи з 17го року, 14 трамваїв нашого виробництва

Вердикт: ПРАВДА

Доказ: На офіційному сайті КП “Запоріжелектротранс” була опублікована новина-звіт про те, що програму “Запорізький трамвай” виконано і було зібрано саме 14 трамваїв. 

Теза 3: Ми зробили також з вами великий крок в розвитку тролейбусного напрямку. За останній час було закуплено тролейбуси з автономним ходом і це дозволило відкрити нам два нових маршрута. 

Вердикт: ПРАВДА

Доказ: Так, дійсно у Запоріжжі запрацювали два нових маршрути – це маршрут №1 та №2, на яких працюють тролейбуси з автономним ходом. 

Теза 4: Ми на минулому пленарному засіданні прийняли рішення про місцеву гарантію для того, щоб ми могли у місті Запоріжжя вже наступного року отримати (це будуть запозичені гроші, але з не дуже великим відсотком, десь близько двух відсотків), електробуси і 20ть автобусів. 

Вердикт: БЕЗ ВЕРДИКТУ

Доказ: Так, на другому пленарному засіданні другої сесії міськради було прийняте рішення про місцеву гарантію, однак відсоток там може бути більший, ніж “близько двух”. 

“2.3. Відсоткова ставка за користування кредитними коштами відповідно до умов Фінансової угоди визначається на дату вибірки траншів та дорівнює фіксованій ставці або 6-місячній Європейській міжбанківській ставці пропозиції (EURIBOR) + спред (до 2,5 %)”.

Тобто є ставка та ще спред, який складає до 2,5%, що вже може бути не “близько двух”.

Теза 5: Мені хотілося, щоб місто Запоріжжя в наступному році стало першим містом в Україні, у якому по маршрутам будуть ходити електробуси

Вердикт: НЕПРАВДА

Доказ: Тестування та запуск на маршрути електробусів вже не перший рік проводиться у містах України. Зокрема тестування такого виду транспорту було у Львові, Києві, Одесі.

Електронний квиток 

“На сьогоднішній день ми також започаткували і буде продовжуватись у наступному році робота по системі безконтактного оплату проїзду.
Наступний крок далі це вже у нас електронний квиток, а далі … це у нас вже картка запорожця. Це не тільки безкоштовний проїзд. Будемо користуватись цією карткою, і щоб можна туди перечислити кошти з пенсійного фонду, щоб це була і допомога малоімущим, щоб цією карткою можливо буде розраховуватись і в наших супермаркетах, магазинах, по всій мережі наших підприємств, які працюють у місті Запоріжжі”.

Теза 1: “На сьогоднішній день ми також започаткували і буде продовжуватись у наступному році робота по системі безконтактної оплату проїзду”.

Вердикт: ПРАВДА

Доказ: Дійсно, у 2020 році у Запоріжжі запрацювала система безконтактної оплати проїзду, яку презентували в жовтні. 

Теза 2: Наступний крок далі це вже у нас електронний квиток, а далі … це у нас вже картка запорожця. Це не тільки безкоштовний проїзд. Будемо користуватись цією карткою, і щоб можна туди перечислити кошти з пенсійного фонду, щоб це була і допомога малоімущим, щоб цією карткою можливо буде розраховуватись і в наших супермаркетах, магазинах, по всій мережі наших підприємств, які працюють у місті Запоріжжі.

Вердикт: ПРАВДА

Доказ: Так, згідно “Програми розвитку та вдосконалення міського пасажирського транспорту в місті Запоріжжі на 2017-2019 роки” з метою поліпшення функціонування пасажирського транспорту загального користування передбачається розробка стратегії впровадження та функціонування загальноміської багатофункціональної електронної картки «Картка Запоріжця».

Висновок

Володимир Буряк під час свого звіту говорив багато, тому ми вирішили перевірити тези з його виступу. На щастя, більшість з них виявились правдивими. 

В Запоріжжі дійсно стало більш розвинене у сфері авіасполучень, а також покращилася ситуація з муніципальним транспортом, однак проблеми ще лишаються. Наприклад, система безконтактної оплати проїзду працює не завжди і не всюди, а за нові тролейбуси, автобуси та новий термінал гроші доведеться віддавати ще пару десятків років. І якщо КП “Міжнародний аеропорт Запоріжжя” має шанс на успіх, то КП “Запоріжелектротранс” своєю прибутковістю похизуватися, на жаль, не може. Якось так.

Ця стаття була представлена “Запорізький центр розслідувань” в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні.

Зміст статті є винятковою відповідальністю Pact та його партнерів i не обов’язково відображає погляди Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) або уряду США.

Обговорення

Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі