Хто ставить зупинку перед запорізькою філармонією: про компанію «Ніка-буд плюс»   

Зображення завантажується
версія для сайту (1296 × 600 пікс.) - 1

Частина мешканців Запоріжжя обурилася планами влади під час війни встановити 8 нових зупинкових комплексів та інші МАФи вартістю у 2,8 мільйона гривень. ЗЦР розібрався, хто виконує роботи і чи варто було взагалі ставити першу зупинку у її нинішньому місці

Як повідомила мерія, встановлення нових зупинок почалося в межах програми «Європейський проспект». Ця ініціатива має на меті зробити наше місто більш охайним і менш забрудненим «візуальним сміттям».  

За даними договору з Prozorro, в Запоріжжі планують встановити 8 зупинок, 33 урни і 30 лавочок на загальну суму 2,75 мільйона гривень. Всі гроші йдуть з міського бюджету за програмою благоустрою, за яку відповідає Департамент муніципального управління. 

Виконує роботи фірма «Ніка-буд плюс», яка вже сім років працює в місті. Вона, зокрема, встановлює і ремонтує численні малі архітектурні форми: зупинки, лавочки, дитячі і спортивні майданчики.

У Запоріжжі послуги компанії зазвичай замовляють районні адміністрації, які розпоряджаються бюджетами на дрібний благоустрій. До 24 лютого 2022 року «Ніка-буд плюс» також працювала з сільрадами і громадами по всій області. 

За сім років фірма уклала у Запоріжжі близько 530 договорів сумарно на 71 мільйон гривень.

Фірма належить колишньому менеджеру будівельної компанії «Константа» В’ячеславу Основікову. Після Революції гідності власники компанії брати Альшани покинули місто через свої зв’язки з Євгеном Анісімовим. Але менеджерська ланка «Константи» залишилася і стала одним із постійних підрядників міської влади.

Фото Данила Сайкова

Ще один привід для обурення частини запоріжців – естетичний. У соцмережах ставлять питання, чи треба псувати зовнішній вигляд філармонії зупинкою, яка блокує вид на будівлю з іншого боку проспекту. Постає також питання, чи точно таке поєднання відповідає дизайн-коду міста. 

Краєзнавець та урбаніст Роман Акбаш так оцінює ситуацію:

Справа навіть не в дизайн-коді, а в тому, наскільки взагалі ця споруда вписується у вже існуючий простір. Там насправді трохи затісно для споруди такої архітектури, як у нашого концертного залу. Аналогічна проблема з вільним простором – у будівлі театру Магара. Тому там свого часу хоча б напроти через проспект створили Театральну площу. Я вже не кажу про те, що неокласичній будівлі концертного залу така зупинка, м’яко кажучи, не пасує.

Роман Акбаш, запорізький краєзнавець

Як зауважує урбаніст, біля філармонії немає навісу, аби люди могли ховатись від негоди. Але свого часу не варто було робити місце для очікування транспорту прямо перед будівлею. Адже біля того ж театру Магара зупинка віддалена приблизно на 160 метрів.

Обговорення

Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі